Monday, May 16, 2011

selamat hari guru...

ari ni 16hb mei..
so, semua celebrate hari guru kot ari ni kat skolah masing2..
aku pon nk wish SELAMAT HARI GURU..
dulu masa skolah cikgu peberet aku ialah cikgu maths aku..
nama dia Ng Moey Teng..
dia sgt pandai mengajar maths..
dia lar yg buat maths tu sgt interesting kat aku..
suara di, klu da menjerit.. satu skolah dgr..
mesti ex-SK Keladi igt dgn dia..

masa kat SMKK lak aku plg suka cikgu inggeris aku..
nama dia Sir Vespalingam (kot)..
xtau lar knp aku plg bes dia ajar..
pdhal dia garang..
salah tulis tarikh pun kena denda..
tp sebab dia gak lar aku rasa english aku better..

masa kat SMTK lak..
aku ada 2 org cikgu peberet..
sorg cikgu bm, sorg lg cikgu PKE aku..
yg cikgu bm ni nama dia Nora..
dia ni org kelate..
dia ni bes sbb dia treat kitorg mcm kwn2..
aku sgt baik dgn dia smpi mak aku pon baik dgn dia..
smpi ari ni aku still contact dia..
smlm, kul 12 am aku sms dia wish teacher's day ni..
bkn apa, last year dia kata msg byk msk hp dia smpi aku msg pon dia xsmpt baca..
so, aku pon wish plg awal kat dia taun ni, hehehehe..

yg cikgu PKE aku tu plak nama dia Abd Rahim..
skrg dia da naik pangkat da..
dpt jd Pen Kanan..
tahniah ye cikgu..
cikgu Rahim ni mcm bapak dgn kitorg..
dia pnya ajar sgt bes..
sgt memahami anak2 murid dia gak..

so, kepada smua guru2 di malaysia..
aku ucapkan Selamat Hari Guru..
kpd rakan2 yg bergelar guru gak..
Tahniah aku ucapkan kerana memilih kerjaya yg paling mulia di dunia ni..
dan kepada cikgu2 yg penah ajar aku..
"terima kasih tak terhingga kerana mendidik dan memberi ilmu yang berguna buat aku.."








No comments: