Thursday, June 9, 2011

kerja...


ni masa kitorg kursus kat AKMAL awal tahun ni..


ni kat opis caw penggudangan..


ni kat caw import , tg kupang


masa sambut my birthday kat operasi import, JB..


diam xdiam dah 3 tahun aku keja sbg Pegawai Kastam W17..
teringat masa mula dpt tawaran ni..
mcm xmau terima..
tp my mom yg berharap sgt aku kerja kerajaan..
so, terima je lar..
aku lapor diri pada 06042008 kat AKMAL, Melaka..
seminggu kemudian, lapor diri kat Menara Kastam Larkin, Johor..
mula bertugas kat Cawangan Eksport Tg Kupang..
5 bulan kemudian, ditukarkan ke Cawangan Import Tg Kupang..
Feb 2009 aku mntk tukar ke Johor Bahru..
ditempatkan di Cawangan Penggudangan JB..
tugas aku jaga PEKEMA..
so, klu ada kereta import yg kuar masuk gudang, aku kena wat pemeriksaan dan kira cukai kereta2 tersebut..
Dec 2009, PM arahkan Cawangan Import dibuka 24 jam...
so, aku pon ditukarkan ke Cawangan Import 24 jam...
smpi lar ari ni aku still kat Cawangan Import cuma aku dah ditugaskan di unit pemeriksaan lori tanpa muatan instead of sblom ni aku kat unit lori ada muatan..
xtau arr brapa lama lagi kat cawangan import ni...
sbb dlm kastam ni kita akan di tukarkan ke cawangan lain bila smpi masanya...

"bersyukur dgn rezeki Allah yg berikan aku kerja tetap mcm ni..
sbb kerja ni gak lar aku kenal, bercinta dan berkahwin dgn my love husband.."


No comments: