Monday, November 7, 2011

baby dan mama kemalangan..

malam ni aku keja mlm..
MR mmg keja dari pagi tadi sampai besok petang kul 3..
so, hari ni aku datang keja drive sendiri..
MR bawak motor..

tadi masa OTW nak ke tempat kerja..
sampai kat trafik light nak ke Kebun Teh, aku pn brenti lar coz lampu tgh merah..
aku pnya kereta kat line depan skali, lane no dua dr divider..
sekali datang kereta BMW dr arah bandar nak belok ke Kebun Teh..
dia drive sgt laju..
masa dia nak belok tu kereta dia terbabas ke arah kereta yg brenti di trafik light tu..
dia terlanggar trafik light sebelum langgar kereta Estima sebelah kereta aku..
then Estima tu terlanggar kereta aku..
kuat gak lar rasa gegaran perlanggaran tu..

terkejut aku..
bila aku tgk luar, ada mcm minyak kuar dari Estima tu..
aku punya lar takut meletup mcm dlm filem tu..
trus aku start balik enjin kereta aku and jauhkan dr kereta estima dan BMW tu..
bila aku rasa dah ok sket, aku kuar tgk kereta aku..
kemek dan berlubang gak lar kat bahagian penumpang sebelah kanan..
trus cepat2 kol MR..
MR kat opis je time tu..
nasib baik lar opis dgn tempat kejadian tak berapa jauh..

pas 5 minit MR pn sampai..
pas MR amek pic kereta2 yg terlibat, kitorang kena tggu pegawai penyiasat datang..
bila pegawai penyiasat datang, dia pn amek amek pic tempat kejadian..
dah siap amek semua pic, kitorang pun gerak ke balai polis trafik utk buat report..
siap buat report and bagi statement, baru datang opis utk kerja..

mmg sangat bengang dgn driver BMW tu..
driver chinese lelaki..
mabuk kata diorang yg ada kat tempat kejadian tu..
nasib baik lar kereta aku kat lane kedua..
klu btl2 sebelah devider, xdapat bayangkan apa yang akan jadi kat kandungan aku..
semua yg datang tgk eksiden tu ckp nsb baik xjadi apa2 kat aku yg ngah pregnant ni..
mmg bersyukur lar..
tapi terkejut gak lar masa tu..
menggigil satu badan kot..

pas ni mmg xdpt dah nak drive kereta sndri..
sblm ni pn dah lama xdrive sndri coz MR mmg xbg..
tp klu setakat dr umah ke tmpt keja tu dia izinkan lagi lar..
umah aku dgn tmpt keja pn xbrapa jauh..
tp pas kejadian tadi mmg MR dah bagitau..
selagi belum bersalin mmg dia xbg drive kereta sndri sorang2..
dia takut jadi apa2 kat anak isteri dia..
menyesal dia nanti..




No comments: