Saturday, November 12, 2011

persiapan baby..yang dah ready..

setakat saat ni, aku dan MR dah siapkan hampir 80% barangan baby utk menyambut kelahiran anak kitorang..
setakat ni dah ada :

2 set tilam kekabu + sarung ( 1 set nak tinggal kat kulim )
set botol susu tommee tippee
sterilizer tommee tippee
mosquitoes net anakku..
toiletries travel pack anakku..
electric + battery breast pump ( lupa brand apa )
medicure kit baby kiko
diaper bag yg simple
barut baby ( ni mak buat utk cucu sulung dia )
1 helai swaddle baby kiko
1 helai blanket hooded baby kiko
1 set towel anakku ( 1 bath towel,1 hand towel )
4 pasang baju + seluar panjang ( 2 pasang mak aku yg balikan )
7 pasang baju + seluar pendek ( 3 pasang mak aku blikan gak )
1 pasang rompers baby kiko + cap + booties
1 pasang bareback ala jeans + t-shirt ( ni pn mak aku blikan )
10 set booties + mittens
set bakul ( utk pakaian,ubatan,toiletries baby -mak aku blikan )

banyak gak barang baby yg dah di sediakan..
minyak + ubat baby pun mak aku kata dia nak belikan..
so, utk beberapa barang lagi, mungkin akan dibeli sebelum awal januari..
barang yang xberapa nak guna lagi kan dibeli selepas tempoh berpantang..
skrg yg penting je aku dan MR akan sediakan sebelum bersalin..
yg lain-lain akan dibeli selepas tamat tempoh berpantang 50 hari spt arahan mak aku..



1 comment:

vv said...

Hai sheila. banyaknye brg da beli. vv masuk 5 bulan nanti baru nak beli.. congrats nk dpt bby boy ;)