Monday, December 5, 2011

suami malas bekerja..

tadi berborak dgn kawan-kawan opis yang dah byk pengalaman..
borak tentang sorang kwn opis pompuan yang suami dia malas bekerja..
dah 2 tahun kawen dan ada sorang anak..
 sian sgt dgr kisah dia..

terus rasa bersyukur sbb dapat suami yang sangat rajin..
sebelum ni bersyukur jugak..
tapi hari ni lebih bersyukur..

MR bukan setakat rajin bekerja mencari nafkah utk kami sekeluarga..
malah dia jugak sangat rajin bantu aku buat kerja rumah..
dia penat mcm mana pun, dia tetap akan tolong aku..
bukan sebab aku mengandung je, aku xpregnant pun dia sangat rajin tolong aku..
xtau mcm mana life aku kalau dapat suami mcm suami kawan tu?
mesti dah meroyan dah aku pikir masalah ni..

setiap hari berdoa supaya MR tetap MR yang saya mula kenal dulu, kini dan sampai bila-bila..
semoga MR xkan berubah kepada perkara yang mendatangkan keburukan dlm rumahtangga kami..

aku sangat xfaham dgn lelaki yang xtahu nak bertanggungjawab..
pendapat aku, tanggungjawab seorang suami bukan setakat seks je..
semua keperluan isteri dan anak adalah menjadi bawah tanggungan suami..
seorang suami wajib menyediakan segala keperluan isteri serta anak-anaknya..
bukan mengaharapkan 100% kewangan drpd isteri..

entahlah..
apa nak jadi dgn dunia sekarang ni..




No comments: